(sori ku kesti ja kuvat tulee myöemmin...)

Matkamme alkoi keskiviikkona 2.7 kello kuusi, jolloin lähdimme ajelemaan kohti Tamperetta, siis minä, Mauri, Tiina ja Risto. Tampereelle ajoimme koska kyydissämme oli myös Toro aka piereskelevä koira. Torski jätettiin hyvissä ajoin koirahoitolaan ja matka jatkui Muroleen kanavan kautta Helsinkiin. Oltiin aika hyvin etuajoissa kun saavuttiin kentälle, mutta eipä se mitään haitannut. Jotaki kahta huiteli kello kun startattiin Helsinki-Vantaan lentokentältä kohti Amerikkaa :P Matka kesti vain vaivaiset kahdeksan tuntia, johon neljän tunnin automatka toi piristävän lisän. Bonukseksi tarjoiltiin vielä mitä maittavin päivällinen joka oli kuulemma Spagetti Bolognesea ja näytettiin kassamagneetti Underdog ja joitain muita yhtä loistavia leffoja. Bostoniin saavuimmekin yhtäkkiä jo neljältä, kellojahan siirrettiin samalla seitsemän tuntia taaksepäin. Mike, vaihto-oppilaamme ja Linda, the mom oli meitä vastassa ja edessä enää tunnin ajomatka Lindan uuteen taloon. Perillä meitä odottikin yhtäkkiä kaksi koiraa.. Max ja Dante, sekarotuisia ja muutenkin sekavia kumpainenkin. Vähintään samalle tasolle ylsi myös Lindan uusi poikaystävä Silvio. (vai oliko se sittenkin Silvia?) Tsekkailtiin taloa, jossa ei ollut keittiötä ja vain yksi vessa ilman lukkoa… ja vaihdeltiin kuulumisia. Maurin onneksi talosta löytyi vielä kaksi kissaa, Tutti ja Lily, mutta lähimpänä kuolema kävi vasta illalla kun sängystämme paljastui kaksi muhkeaa höyhentyynyä. Väki väsähti melko nopeasti, sillä yhdeksältä illalla kello oli jo neljä aamulla Suomessa. Tunnettuna yövessailijana oli oikein mukavaa hipsiä kolmesti yöllä Lindan ja Silvion makuuhuoneeseen ja loretella siellä kun en saanut ovea kiinni.. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Torstai-aamuna nukuttiin myöhälle, minä mm. heräsin vasta seitsemältä, Tiina kuudelta. Aamutoimien jälkeen lähdettiin shoppaileen New Hampshire osavaltioon, jossa mistään ostoksista ei vissiin tarvinnu maksaa veroa. En silti tiedä oliko siel nyt nii halpaa, mutta ainaki ihan sairaan kuuma. Odotin malttamattomana Arizonan lukemia… Ostettiin Tiinan kanssa samanlaiset lököhousut Victoria’s Secretiltä ja tietty jotain alusvaatteita, kun kerta sinne päästiin ! Muuta ei sitten oikein löytynykkää, oltiin ostoksilla vaan pari hassua tuntia ku Silvio halus jo lähteä. Mauri ja Risto teki aika paljoki löytöjä. Olisin halunnu käydä 20 minsan hampaidenvalkaisussa mutta ku kukaa noista nössöistä ei lopulta uskaltautunu mukaan niin en mennyt minäkää… Iltapäivällä otettiin pienet torkut Tiinan kanssa, Silvio työllisti Mauria sen tietokoneella ja Risto ja Mike oli ajelemassa hetken moottoripyörillä. Illalla katottii leffa, Iron Man, mutta taisin nukahtaa kesken…

Aamulla yhdentoista maissa lähdettiin kohti lentokenttää. Pysähdyttiin Miken mamman tykönä kun Miken piti vielä pakata.. Tavattiin myös Nick, Miken serkku, Nickin äiti, Mark, Miken velipuoli, joka vaikutti yllättävän ujolta.. Ja Dayna (?) Markin siskopuoli… Tai jotenki tolleen se meni.. Sit ajeltiin lentokentälle, Provinceen, muistaakseni.. Lento Arizonaan, Phoenixiin kesti 5 tuntia ! Taas siirrettiin kellojaki… Pari tuntia lisää johonki suuntaan J Kuitenki aikaero Suomeen siellä taisi olla kymmenen tuntia… Meitä vastassa kentällä oli Chris, Miken isä ja äitipuoli Michelle, sekä valkoinen snautseri Winston. Talo Phoenixissa ei ollut mikään kovin iso, mutta takapihalla oli aika mukavan kokoinen uima-allas, mikä vaikutti aika mahtavalta sillä siellä tosiaan oli kuuma! Iltaa istuskeltiin pihalla, sää oli melko huono, tuuli ja tais ruveta ukkostaanki, ei jaksettu illalla mennä kattoon ilotulitusta Amerikan itsenäisyyspäivän kunniaksi vaan mentiin nukkuun aika varhain..

Lauantai päivä chillailtiin altaalla, kukaan ei ihme kyllä vielä palanut vaikka lämpö huiteli yli neljänkymmenen ja aurinko porotti kirkkaalta taivaalta. Odoteltiin lähtöä San Diegoon suurin piirtein yhdestä alkaen ja vihdoin päästiin matkaan siinä kuuden maissa… Ajeltiin San Diegoon sitten kuutisen tuntia. Autona oli melkoisen kokoinen minibussi, meitä oli siellä yhdeksän ja mukavasti mahduttiin. Oltiin perillä puolenyön aikoihin, majoituttiin suht mukavaan hotelliin ja painuttiin pehkuihin.

Sunnuntai-aamulla matkaan lähtö kesti taas rasittavan kauan. Syötiin alakerrassa onnellisesti aamiaista, kun huomattiin että kappas, tarjoilija kiikuttaa laskua. Eipä kuulunu aamiainen huoneeseen niinku Suomessa vaan se oli kunnon ravintola ja sen mukainen oli kyllä laskuki! Vihdoin kaikki oli valmiina ja lähdettiin San Diegon keskustaan.. Suunnattiin kohti automuseota, jossa ei onneksi oltu kovin kauaa. Keskityttiin Tiinan kaa opetteleen erittäin mielenkiintoista crossi leffaa ulkoa kun katottiin se joku kymmenen kertaa. Museon jälkeen mentiin eläintarhaan, jossa oli muun muassa söpöjä pandoja, hännästä kuseskeleva tapiiri, lihavia virtahepoja, jääkarhuja ja gorilloja.

Maanantai aamulla lähdettiin, yllätys yllätys myöhässä, kanoottiretkelle. Kastuttiin aluks ihan läpimäröiksi kylmästä merivedestä, Mauri hyppeli kanootin kuinka sattuu ja m,ä olin ihan kusi sukas, mutta Ristopa päätti hypätä koko kanootista kun sillä oli niin kova kusihätä :D Nähtiin merileijonia ihan läheltä ja käytiin yhdessä luolassa, oli hienoa! Retken jälkeen lähdettiin Chrisin vastusteluista huolimatta kohti Los Angelesia, mistä oltiin kaikki kovin innoissamme !!! Ajeltiin pitkin Beverly Hillsiä, Rodeo Drivea.. Pysähdyttiin Hollywoodin Hard Rock Cafessa ja nähtiin se mahtava Hollywood-kylttiki!! Oltiin kaikki todella tyytyväisiä (paitsi Chris vasta ku päästiin lähteen pois!) vaikka matkaan tuliki noin neljän tunnin lisä :P Loppupäivä ajeltiin johonki… missä oli hotelli puolessa matkassa kohti Grand Canyonia !!!

Tiistai-aamuna viivyttiin hetken hotellin altaalla, jonka jälkeen jatkui ajomatka kohti Grand Canyonia !!! Melkein koko päivä oli taas ajelemista, mutta kyllä kannatti kun päästiin perille. Grand Canyon oli just niin mahtava ku voi vaan kuvitella ja ISO! Maurin kans käveltiin pitkin kanjonia ja otettiin varmaan satoja kuvia. Ilta ajeltiin kohti kotia.. Mark viihdytti ajomatkoilla iloisesti kaikkia joko jankuttamalla jotain typerää sanaa, synnyttämällä palloa tai hakkaamalla Nickiä tai Mikea. Suloinen riiviö ;)

Keskiviikkona Phoenixissa vietettiin koko päivä altaalla, lueskeltiin, syötiin ja chillailtiin. Michellen täytyi olla töissä… Torstaina mentiin shoppaileen, aluksi ei löydetty yhtään mitään, kaupat oli vaan isoja tavarataloja, mutta kun käveltiin hetken sadan asteen kuumuudessa löydettiin pari kivaa kauppaa ja jotain tarttui mukaanki ;) Illalla Michelle vei mua ja Tiinaa pedikyyriin ja manikyyriin ja sen jälkeen ravintolaan syömään. Ruoka siellä oli aiva ihanaa ja lopuks syötiin ehkä elämäni parhainta suklaakakkua koskaa.. Illalla oli kauhea myrsky, koko taivaan valaisevia isoja salamoita, tuuli ja satoi niin että, kun lähdettiin ravintolasta teillä lainehti aika lailla vettä… Ravintolassa kaikki oli ihan woaaaa, sataako siellä ulkona oikeesti ja menivät kattoon! Ei ihme kun katottiin Maurin kanssa ennen lähtöä että sateen mahdollisuus on 0,01%... aika hassua :P

Perjantaina aamuyöllä lähdettiin lentokentälle, jossa myöhästyttiin MELKEIN lentokoneesta, oli jo Final Call ja ne yritti epätoivoisesti lausua Saaranluomaa ja Riihiluomaa oikein! Lennettiin New Yorkin kautta Bostoniin ja matkustamisessa kuluikin taas melkein koko päivä. Lauantai oli pyhitetty jälleen kerran ostoksille. Mauri sai niin kovasti kaipaamansa apple läppärin ostettua ja kaupan päälle vielä ihan sika siistin Ipod Touch:n. Taisin itseki ostaa jotain pientä ;)

Sunnuntaina oli edessä haikea lähtö kohti Suomea… Lento Bostonissa oli kuitenkin myöhässä pari tuntia, niinpä missattiin New Yorkista lähtevä jatkolento ja kun kahdelta oltiin päivällä lentokentällä, oltiin New Yorkissa hotellissa joskus kymmenen maissa illalla. Ekassa hotellissa ei kelvanneet Visat, eikä Maurin shekit ja kun koottiin kaikki rahamme yhteen meiltä puuttu edelleen noin kymmenen dollaria. Ei muutaku seuraavaa hotellia kohti ja siellä sitten edes onnisti. Matkalaukkuja ei tietenkään kentällä saatu vaikka niin luvattiin. Takana melkoinen päivä…

Maanantaina lähdettiin luottavaisin mielin lentokentälle… ei muutaku ympäri järkyttävän kokoista J.F.K:n lentokenttää yrittäen saada lentolippuja ja sitten lopuksi vielä huoli että nähtäiskö laukkuja Helsingissä… Tänään kaikki meni onneks paljo paremmin… Oltiin lentokentällä vain joku neljä tuntia juosten ympäriinsä, ei tiedetty missä laukut menee, ei saatu vierekkäisiä istumapaikkoja ja odoteltiin lentoonlähtöä kentällä vain joku ylimääräiset puolitoista tuntia. Nopeaa ja joustavaa! Lennettiin yön yli Suomeen, missä oltiin siis tiistai aamulla, laukkujen kera jopa. Ajeltiin Tampereelle hakemaan Toroa ja siitä sitten vielä kotiin. Hypättiin yhden yön yli kun ei edes nukuttu yhtään koneessa ja mentiinki saman tien noin neljän tunnin päikkäreille Maurin kanssa. Anteeksi siis kaikille, joille lupasin että nähdään kun tulen Amerikasta, keskiviikko aamulla lähti lento Saksaan, olin varannut tiistain teille, mut valitettavasti lentojen takia näin ei käyny…

Matka oli kaiken kaikkiaan ihan upea! Nähtiin monta ”teeveestä-tuttua” paikkaa ja kaikki oli ISOO niinku Amerikoissa on tapana. Kiitos kaikille jotka olitte osallisina tähän ja… koska uusiks Tiina ja Risto?? :P